Friday, May 1, 2009

JIN APRIL


Ehem .. mesti tertanya2 kenapa Jin April kan? Well sebenarnya nak ryhme kan dengan "Jin Aprit" ahakz..

Entah laa tak tau naper aku teramat stress sekali bulan ni dengan banyak dugaan yang melimpah2 diberikan dariNya. Tetapi akhirnya dugaan itu 'pay off ' jugak dengan sesuatu yang mengembirakan setibanya akhir bulan April 09.

Meh aku list kan dugaan aku yang telah hadapi sepanjang April ni:

Bermula dengan kesengsaraan menghantar assignment Mosm(Master of Office System Mgmt)
  • 4hb - presentation Dr Raja (5 Level Leadership mgmt)
  • 5hb - submit tajuk research
  • 11hb - Test II (OSM 732) - change mgmt
  • 17hb - terpaksa tunda event aku yang suppose tarikh ni ke 24hb, banyak arrangement kena call semula.
  • 18hb - Test II (OSM 751) - e-commerce , presentation & submit Website
  • 19hb - Test II (OSM 741) - communication
  • 20hb - rusa aku terbengkalai kat prt. selangor kena towing lak tu (nasib baik towing free dari E-kasyaf) bateri baru RM150.. duit aku!
  • 21hb - cari2 kereta terpakai yang aku mmpu utk gantikan rusa aku tu, pastu leh lak aku terus terpaut dengan Hyundai Getz terus je aku booked.
  • 22hb - Kuarkan RM3000 bayar terus kat dealer kereta utk kereta baru tapi lamaku. (JJG 944)
  • 23hb - wallet LV (RM1000, IC, buku bank ASB) mak aku kena curi kat rumah dgn awek cousin lak tu (kurang ajar), mlm tu gak pukul 12mlm gi balai polis buat aduan
  • then sepanjang 1st (april fool) mmg fool pun dan penat .. smpai laa 24th
  • 24hb - monitor progress of PR kelas event 'Image Enhancement for Professional' (siap kena kutuk dgn rakan sekerja, pastu krisis lak dgn parent student yang tak nak gi event, budget mcm tak cukup at first coz d committee ni ada anak org kaya beli barang nak yang mahal2 jer...aduss penat gak laa nak control dorang ni tapi aku kena gak ajar dorang cara yang sebetulnya uruskan event.
  • 25hb - gi Royale Chulan Hotel jadi Usherur for Wedding Reception Zura (anak sedara abg iparku) mcm2 org aku jumpa ada yang Dato' blagak pun ada, Org2 besar yang ramah dan sexy2.. penat wooo


Namun HIKMAHNYA :

  • Disebabkan aku tunda event ni juga aku dapat tengok student2 aku convocation di PWTC, mmg best, aku rasa nak mengalir aku mata tengok dorang dah memegang segulung ijazah.. .uwaaaa rasa baru semalam jer aku mengajar dorang, marah, gelak ketawa bersama. Apa2 pun aku sentiasa mendoakan kejayaan mereka dan berilah keberkatan hidup bagi mereka.
  • Assignment2 ku siap on time, and test agak senang cuma aku tak baca... menyesal! tapi aku harap aku score laa jugak.. at least at the end of semester bulan april kami ada buat bacaan tahlil and gathering yang diredhai olehNya. Siap konvoi ramai sekelas ke tempat yang jauh tapi best! Thanks my classmate! love you all!
  • merasa jugak naik towing car bersama soulmateku berbentuk Van..huhu
  • Mak aku bersedih gak duit hilang tu tapi its turn out to be the next day tu lepas penat2 dpt jugak aku, mom, adikku stay kat Suite Shangri-La hotel yang worth per night RM880++ (we stayed a night and makan mlm kat Royale Chulan worth RM140 per pax.
  • Alhamdulillah, event pada malam tu berjalan dengan lancar jika dibandingkan dengan event dinner 2008 yang pernah aku & yati conduct. Cuma ada sikit jer la complaint dari participant & committee ttg seating laa, makanan tak seperti yang kami rasa masa food testing, & lain2 isu kecil.
  • duitku RM3000 beserta RM5000 tu dah kurang lagi (downpayment utk GETZ) tapi aku sure Allah akan bagi rezeki bertambah lagi, beri aku masa 5 tahun aku akan pastikan bank aku akan jejak RM800,000 insyallah... aku betul2 yakin! (Nak MURANO N HARRIER, BUNGALOW nak gak... aduss kena target harder ni!)
  • Best kereta aku tu, dah laa aku suka sporty kinda look then kuning pearl lagi huhu.. no plate dia JJG 944 rupanya bila aku tengok ada kisah gak 944 = 29/04/09 (RABU) bersamaan 4 J'awal 1430 (no2 9 & 4 ada kata date tu kan)
  • 1 = hanya Dia yang satu, amat bersyukur ke hadrat Illahi!!!
  • 2 = kereta no 2 yang aku sayang & 22hb hatiku terpaut
  • 3 = kereta ketiga under nama aku
  • 0 = bentuk muka aku kot! bulat ahakz
  • 9 = aku lahir september & tahun 2009 & 29 tarikh aku dpt my lovely car tu
  • 4 = bulan april aku decide nk beli kereta
  • 4 = tarikh dalam hari kalendar Islam
  • J = Jaguh
  • J = Jalanan
  • G = Ganaz , Garang, Girang, Gempal, Giloz, Gegar, Guru, Gersang (Gulp!!!)
hehe.. best tak kata erti aku tentang no plate kereta terkini aku.

Gambar2 yang aku nak share mengenai insiden diatas :

::Di PWTC::


::Suasana convocation::

::Pelajar E-Biz buat promotion di registration::




::Bacaan Tahlil untuk Sunartie & keberkatan belajar::

::Awinz Getz Side View::

::Awinz Getz Inside View::


::Awinz Getz Front & Rear View::




::Image Enhancement for Professional committee::

::"The" beefsteak::





::3 wholesome got caught in action... ahakz::


::My 2 lovely elder & lil sis::

2 comments:

Bb Hussain said...

apa2 pun tulah kehidupan kita di dunia..sentiasa penuh dengan dugaan..sabar tak sabar je la..huhu...
i like ur car...hehehhe..

awinsjclarke said...

Yup Bibi, setiap dugaan pasti ada hikmahnya!

Mmg sentiasa sabar jer ni.. tapi kengkadang stress pun sampai nak nangis gak.. ehem ko pun ada gak rasa camtu kan ..ahakz

You like my car? hehe .. mesti laa dah test drive kan .. so how was it? Mmg different kan from those double 'P' (Perodua and Proton).. hehe Nak cuba 'H' (Hyundai) konon2 dulu baru merasa 'H' sebenar (Honda) huhu. Lagi2 yang chenonot tu..