Tuesday, March 10, 2009

Wedding .. pergh!

Ni haa gambar yg aku sempat captured pastu abis dah batteri aku kong.. guna W660i sony ericsson aku yg poyo!














::The Wedding Invi... ::














::Carcosa Seri Negara - Level 1::


















::Carcosa Seri Negara - Level 2::
















::The Bride - ZURA::
























Mmg pergh laa aku gi tengok wedding (ceremony akad nikah jer tu... reception lum lg tu!!) si kakak aku nyer anak sedara ipar dia ni .. kat CARCOSA SERI NEGARA lak tu ! Overall budget setelah aku menanya org2 yg organize wedding dia dia ni almost .. korang mesti tak nak tau laa .... mmg menakutkan... NEARLY RM200,000.00 pergh cam golongan artist hollywood sey!!



aku pun berpeluang la gi .. pasal akak aku dah ajak aku dgn mak aku sekali gi tengok nikah dia kat sana... mmg grand .. .makan dah syokk .. bufet lak tu.. tapi kira aku dgn mak aku leh lak dpt mkn near VIP and Main Table... dlm tu ada waiter tolong serve kan air jer.. huhu .. yang lain amik kat luar. The Food & Beverages combine the selera of Johorean, Kelantanese and Arabians bcoz ZURA (Bride) is johor-kelantan-arab however JOE (Groom) totally kelantanese. So that's why u got the bufet being serve like that.


So, tengok pulak cincin dia dari jauh mmg dah berkilau .. pasal diamond dia besar oooo.... its cost RM42,000.00 pergh... lagi sekali aku terkejut dgn figure tu .. akak aku pun yg kira kaya gak tu .. pun terkejut knp dia sanggup beli cincin semahal tu.. .tapi nak wat camner its their choice lantak dia laa kan...
Tapi again tengok dia nyer cameraman pun biasa jer tak seligat cameraguys aku masa aku tunang dulu ..Superb!! The cameraman tu pun aku dpt tau dari akak aku is anak Syed Hamid Ali Akbar (menteri luar negara).. betul ke aku spell nm menteri tu.. argh ..dulik laa


ada aku kisah!



erm.. lagi satu baju nikah si ZURA ni pun .. mmg laa superb ... beli kain kat indon ..mmg french lace.. rega dia RM3000++ and upah jer dekat RM5000 pergh... tak terkata aku ....


HANTARANZ LAKz:

PEREMPUAN BG:
  • QURAN GOLD PLATED - RM1900
  • CHOCOLATE PATCHI - RM500
  • AIGNER SHIRT - RM1500
  • CAKE CARCOSA - FREE (COMPLIMENTARY KOT)
  • PERFUME - LUPA LAA
  • JARUM MAS - TAK TAU REGA
LELAKI BAGI :
  • CHOCOLATE GODIVA - RM 300
  • BEG LIP LAP STUART ?? - X SURE
  • PERFUME
  • DRESS KOT
  • SHOES
  • TELEKUNG


Yahh tu dia.... GILA MAT tul.. menakutkan ....aaa


tapi apa yang pasti aku akan buat sederhana tapi nampak grand with lots of various expertise in my family .. im sure dorang leh tolong aku ... yg aku tau..

  • Mak aku mmg chef and designer tuk baju aku ....
  • Akak aku organizer event and ideas creator...
  • Adik aku yana tukang hustle org lain, melawo pun bagi kat dia jugak laa and lagi satu dia ni bhgn housekeeping...

huhu....

insyallah dengan semua diatas aku leh jayakan majlis nikah plus reception tak lebih dari RM25,000.00. if kurang lagi bagus .. nak reducekan lagi dlm RM20,000 jer huhu.. leh tak?...

Doakan ye kawan2... :-)

4 comments:

Bb Hussain said...

perhh..nilah org kata..bila dah byk duit..tak tau nak letak kat ne..hahahah..statement jeles..tp apa2pun berpada2 la win..huhuh..

awinsjclarke said...

yup that's rite..tapi apa eh yg ko akan sponsor utk majlis pernikahan aku nnti .. tak sabar nak tau!! huhu

Bb Hussain said...

emm..perlu ker aku sponsor..aku pun dah tak keje la ni..ko yg kena sponsor aku ni..hahaha..

Unknown said...

rm200,000.00 wow!!! gila bapak mentua jiran sebelah punya anak menantu wow!!! sekali lagi..

kalau mampu go ahead.. time2 recession cam ni ada gak org dgn jayanya menghabiskan duit sebanyak ittew.. ni mesti nak lari dari income tax gaknya

wow!!! (sekali lagi)